fredag, april 13, 2007

Posten misshandlar!

Paketet kom fram idag, det som mina päron skickade mig. Det var godis, lite tidningar (Stort tack för det, allt här är liksom sönderläst) en bok om New York (state!) och KY-guiden. Jag anar en liten vink där. (Får lägga till att jag fick rätt mycket ångest när jag skulle öppna den. Just nu känner jag inte alls för att plugga, men vi får se vad som händer.)

Ja, titeln ja... Heh, alla paket jag fått från Sverige (två stycken) har anlänt inplastade, för Kanadaposten har lyckats paja paketen varje gång. Innehållet har varit oskadat, men lådan från förra gången var tydligen tappad på hörnet (och väldigt tillknycklad) och den vadderade påsen som kom den här gången var uppriven så att vadderingen "rann" ut. Postiljonen på kontoret försökte ursäkta sig med att den var dåligt packad och att jag inte skulle komma med klagomål, men vafan, innehållet hade ju klarat sig och godiset var inte dåligt så.

Det kom också en påse från företaget som tillverkar min träningsmaskin, Orbitrek. För sisådär tre veckor sen pajade nämligen maskinen. Man ställer in motståndet genom att en rem dras åt runt ett hjul som man sen trampar fram. Denna rem slets av, pga av sunkig konstruktion, både hos hjulet och på remmen. Den förra höll i sex månader, så den här behöver bara hålla i två månader + en vecka till.

Morgonarna har varit mycket lättare under de tre veckorna som jag inte kunnat stå och trampa på maskinen, för jag behöver inte ha klockan på klockan sex. Men nu är det dags att börja med den goda vanan igen, sex dagar i veckan, 35 minuter varje morgon.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå "du kan inte klaga"? Jösses, vilket sunkigt system de har i Kanada! Men tur att innehållet var helt iaf. =)

Anonym sa...

Hmm, jag fattar inte att du orkar med att gå upp och stå på en träningsmaskin varje morgon. Men iofs, du har alltid varit lite konstig ;-)

Nyheter härifrån är väl mest att jag varit med på tv, jag var på rekryteringsträff och dom ville intervjua mig i tv4. Så nu har jag kallat moderaternas politik löjlig i rikstäckande tv :-D

Ta den Reinfelt!

Hoppas du har det bra under dina dryga två månader kvar!

Jakob sa...

Rebecka: Äh, som sagt, inget var skadat, men visst, de kunde ju ha hanterat det bättre.

Love: Det är det som är grejen, jag orkar liksom inte, men jag gör det ändå.

Good for you! Det måste ha känts skönt. 2 månader och en vecka idag exakt.

Anonym sa...

Kul att paketet kom fram!KY-guiden, vaddå, det var bara för din info. Jag tycker att du kan gnälla lite på le Poste canadien, posten ska inte misshadla försändelserna så att de går sönder. New york state boken ger ju lite historia oxå.
Va bra att du får igång orbitreken, kör på det är bra för, ja va fan som helst.

Ha det tycker farsan

Jakob sa...

Farsan: Säkert, för min information. =) Aja, men med posten spelar det ju ingen roll, de lyssnar inte på en engelskspråkig i alla fall.

Anonym sa...

Ma sa
Det var inte för att vara elek jag skickade KY katalogen .den låg i mitt fack och jag kom ihåg att du prtade om Ky så jag skickade med den. Personligen tycker jag att det vore kul om du fick jaobb. det ordnar sig nog
kram Ma

Jakob sa...

Mamma: Jag förstår att du skickade katalogen i god tro. Jag har faktiskt själv funderat på KY-utbildningar. Så, ni läste mina tankar. Jag försökte bara vara lite rolig, men misslyckades.

Anonym sa...

Vi längtar tills du kommer hem skit det samma vad du gör