fredag, maj 30, 2008

Första jobbet

Jag har då idag avslutat första jobbet på Ordkedjan. Jag satt i två dagar och undertextade och översatte ett avsnitt av Andromeda. Så om och när ni ser på TV4 Science Fiction på episod 3, säsong 4, så är det min textning ni ser.

Har försökt hela veckan att registrera min firma, Sub Scriptum, och nu är det ivägskickat. Jag ska bara betala 1000 spänn för namnregistreringen och sen är det klart förhoppningsvis. Det här blir spännande.

Killen på Ordkedjan var i alla fall nöjd med min insats under de här fyra veckorna. Jag är inte perfekt ännu, men han upplyste mig att han hade nobbat tre andra under den tid jag varit på plats så någon tröskel lyckades jag nog ta mig över i alla fall.

Anyway. Det där Andromeda-avsnittet gav ungefär 2000 spänn, men hälften ryker i avgifter och skatter. De närmaste veckorna ska jag få upp farten ordentligt, så jag kan göra fler minuter om dagen, då jag får betalt per översatt minut.

Men nästa vecka blir det inget jobb för jag ska på SWIDEN RAWK!

Inga kommentarer: