måndag, november 03, 2008

Nya uppdrag

Ny månad, ny journal, nya uppdrag. Jag ser fler Deep Space 9 avsnitt och mer Doctor Who framför mig. Deep Space 9 är snart slut. Undrar vad TV4 science fiction ska sända istället? Enterprise? Farscape? (GIEF PLIZ!) Doctor who har...8 år kvar, för jag tror inte att de ska sända den nya serien på TV4 SF.

Fick ett intressant mail från ett annat företag som var intresserade av vad jag kunde göra för dem. Arvodet är lite lägre än min primäre klient, men jag behöver sprida ut mina ägg i flera korgar så att säga.

Ska också skicka alla verifikationer sen början till min bokföringskille. Jag vill att allt ska gå rätt till och har anlitat en billig firma som kan ta hand om mitt rätt enkla pappersarbete, men jag har slösat så mycket arbetstid på att försöka få rätsida på det och det har ändå blivit fel.

Hur som helst så går det åt rövigt mycket pengar till skatt och arbetsgivaravgifter. Man kan bara hoppas på att man betalar lite för mycket än lite för lite. Konsulter kanske ser dyra ut på pappret, men det är för att vi betalar allting själva.

Inga kommentarer: