söndag, mars 25, 2007

Långpromenad

I torsdags pajade min orbitrek, friktionsbandet har trasats sönder helt och det är längre inget motstånd på att trampa runt på den. Sålunda gick jag på en rask långpromenad upp i "bergen" här. Det finns gator överallt, men det är rätt bra "lyft" så det funkar. Jag laddade spelaren med Finntroll, Mustasch, Pontus & Amerikanerna, Hardcore Superstar och tog med mig kameran. Min promenad ska därmed sammanfattas med bilder. Utan kommentarer. De får ni, trogna läsare, stå för.

Oh, btw: Vägde mig när jag kom tillbaka. 71,5 kg nu.


























Hela meningen med promenaden var alltså att få lite konditionsträning, det var väldigt uppfriskande, även om det var fortfarande lite för kallt för att gå utan vantar, så det var händerna i fickorna när det var nerför. Uppför blev det varmt rätt fort. Calle stod och rökte när jag kom hem, så han fick avsluta sviten. Ajusteja, jag drog ju såklart inte fram kameran förrän jag kommit en bit på väg, så bildserien börjar inte hemifrån utan en bit upp på kullen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeez vad mycket snö ni har kvar!

Jakob sa...

anx: Ja, och det kom ännu mer när jag hade kommit hem. Det är dock plusgrader nästan hela dygnet numer, så det smälter bort.

Anonym sa...

Fint att se hur det ser ut i dina marker!
Ganska likt Sverige ibland. Eller typ som en blandning av Sverige, Norge och USA. Kanske är en bra beskrivning av Kanada, om man lägger till Frankrike?

Jakob sa...

Stefan: Mja, mjä, så fint är det inte. Det är vägar och fula hus överallt, man kommer liksom inte riktigt ut i naturen. Men annars är det en bra kombination, det enda som skiljer är fågelljuden.