lördag, juni 16, 2007

Jag ÅKER idag

Det är ungefä 3 timmar kvar tills min kollega (fd) kommer hit och ska ge mig skjuts till flygplatsen. Sen väntar en lång resa, som jag planerar att sova så mycket jag kan igenom.

För övrigt är jag skitnervös. Hoppas att allting går som det ska på flygplatsen, hoppas jag inte glömt något. Hoppas att mina väskor inte väger för mycket. Hoppas att planet inte kraschar. Hoppas väldigt mycket.

Jag ska nu äta upp det som går att äta upp i skafferiet. Resten lämnar jag kvar. Jag tror att det var nyttigt för min garderob, det här, lämnar kvar en massa slitna och alldeles för använda kläder, som egentligen borde ha kastats för länge sen.

Hoppas det är skönare väder i Sverige. Här är det exakt likadant väder som det var när vi kom hit för 362 dagar sen. Varmt, halvdisigt och kvavt. Coincidence? I think not. Jag är i alla fall inte förkyld.

Jag kommer inte sakna jobbet (kanske i dess bästa stunder, men inte annars) utan arbetskamraterna. Folket här har alla något gemensamt, men vi är så väldigt olika. Alla är i samma sits, alla vet vad de ska göra. Harmoni!

Men FAN vad skönt det ska bli att få höra svenska runt sig igen
FAN vad skönt det ska vara att få äta svenskt bröd igen
FAN vad skönt det ska bli att få åka hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem vännen:)