torsdag, september 02, 2010

Saker och ting verkar röra på sig

Måndags: Besök hos arbetsförmedlingen. Får reda på av Hagströmsgruppen att målaren kommer på onsdag. Raggar upp Love att komma och hjälpa mig på tisdag kväll att röja undan. Träffar Peo på stan. Inte setts på minst fem år. Styrelsemöte med dykklubben på kvällen. Förbereder utbildning till lördagens konferensresa.

Tisdag: Love kommer och hjälper till att röja undan i två rum. (de med flest prylar, helt oförhappandes.) Bjuder på paj. Han tar en extra bit till lunch. Hur smakade den, Love?

Onsdag: Målaren kommer, jag går ut och springer. Lunch i Kista med Peo. Får mina CV i pappersform. Målaren får låna en nyckel. Får tips om testarjobb i Holland.

Torsdag: Glömmer fälla ner persiennerna. Vaknar med för mycket ljus i sovrummet. Orkar inte gå upp när målaren kommer. Får ett samtal från en av bemanningsföretagen jag är uppskriven i. De har aldrig gett mig något, så jag är inte hoppfull. Går upp, äter och cyklar till Västertorp där jag köper en cykelpump och fyller på däcken. Cyklar sen till Skärholmen och distribuerar mitt CV till diverse butiker. Alla låter positiva, men det är bara en som faktiskt söker nya anställda. Åker hem, missar precis spöregnet, åker till N för att skjutsa till Enköping. Skitmycket trafik i stan, underbar utsikt på vägen upp. Väljer tapet till arbetsrummet och vardagsrummet på vägen. Kör nästan på en bil när jag byter fil. Orsak: Klantighet, men telefonen ringde samtidigt. Ringer brorsan och grattar när jag kommer hem. Har fått kallelse till arbetsförmedlingen. Skriver blogg. Ska äta snart.

Inga positiva besked direkt, men det känns som den ofantligt stora stenbumlingen som är min arbetslöshet faktiskt har börjat rulla.

Inga kommentarer: