måndag, augusti 07, 2006

Utvecklare suger ibland

Jag skulle jobba några timmar idag för att göra regression (dvs, man får tillbaka en ny version och man ska kolla att buggarna man rapporterade är fixade) för ett spel som skulle in till submission (alltså en sista vända för att bli godkänt för försäljning), men när jag hade fått igång allt och valt svenska som språk på spelet så:

1. Den gamla buggen som gör att det inte går att starta ett nytt spel på svenska är fortfarande kvar.

2. Hela den "svenska" delen i spelet är på engelska.

Eftersom jag skulle göra den svenska versionen av spelet så fanns det inte så mycket mer för mig att göra än att gå hem igen. Fick betalt för 3 timmar när jag var där i 45 minuter. Utvecklarna för spelet är väldigt lata, känns det som. De bryr sig inte om att fixa buggarna som vi skickat in och i stället skickat oss en annan ny version som vi skulle buggtesta, alltså inte göra regression på. Pah.

Annars var helgen rätt händelselös, tog det lugnt och sånt, köpte en fåtölj på lördagen och passade på att sova ut ordentligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sov du i fotöljen?

Jakob sa...

Peo: Närapå, den är rätt bekväm. Neh, men nu när jag ser meningen så ser det lite konstigt ut. Inherent joke. =)

Läste din blogg om helgens eskapader. Hoppas du blev chockad!

Anonym sa...

Hi hi, det där är jättevanligt. Och sedan när man påpekar det så blir de skitförvånade; "Really?? Are you sure??" ^^