lördag, december 23, 2006

Resan till Niagara - Dag 3

Hotellet var trevligt, men när man är förkyld så fryser man lättare, vilket jag gjorde och vaknade några gånger, var också väldigt pissnödig, men det lättade jag på också, drog på mig filten och somnade om.

Morgonen kom och det var en helt otrolig syn även på dagstid över niagara. Det kommer bilder senare.

Mamma undrade varför jag hade använt hudlotionen som balsam efter mitt bad från gårdagen... Jag tyckte den var lite konstig...

Vi åt frukost på Applebee's och jag saknade min gröt nästan... Det var gott ändå.

Vi hade, turistigt nog, bokat en bussresa i området med lite sightseeing.

I denna ordning for vi:
1. Table Rock - Precis ovanför fallet, så man kan se ner när vattnet åker över kanten
2. Carmelitiskt kloster med kristen souvenirshop.
3. Niagara-on-the-lake med gågata och turistfällor (det var trevligt, men en aning... krystat)
4. Welland Canal, där alla stora båtar dirigeras om till slussar så de kan passera fallen.
5. Chokladfabrik: HITTADE NATURGODIS, äntligen! Köpte Cashews i Vitmjölkchoklad, Paranötter i detsamma och russin i mjölkchoklad. Dyrt, men vafan, naturgodis!!! =)

Sen åkte vi i mörkret till Belleville, Ontario, där vi är nu, för den sista hotellvistelsen. Här hade de tillgång till Internet, så det är därför ni kan se den här uppdateringen nu. Vi åt god Indisk mat på restaurangen som ligger i samma byggnad (Kyckling Korma för mig, passar bra när man inte vill äta starkt).

Det börjar bli sent. Det kommer bilder till den här dagen också.

Inga kommentarer: