fredag, januari 30, 2009

Termosmuggar och tyst dator

När jag köpte ny dator ville jag ha den relativt tyst, så jag köpte en monsterkylare till processorn med extra stor fläkt så att den inte skulle låta för mycket...

Chassit var för smalt. Det gick inte att sätta igen luckan med monsterkylaren på, så jag fick ta den kylare som hängde med istället. Låter därför mera.

Jag tänkte också ha en annan kylare på grafikkortet, men det verkade lite väl...trixigt att byta ut den, så där fick originalet sitta kvar. Låter därför mera.

Annars är den rätt okej. Datorn alltså. Nu ska man bara få ihop till en hyfsad ny skärm. Dags att gå in i wide-screeneran på den stationära också.

Efter kommentar av Rebecka: Termosmuggar är helt okej, men de blir lite sunkiga efter ett tag, även om man diskar dem. Sen smakar allt konstigt ur dem. Och så går de sönder. Jag vill hellre ha en USB-värmeplatta eller nåt som håller teet varmt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men termosmuggarna, då? ;)

Jakob sa...

Jag har rättat till det. =)