onsdag, mars 15, 2006

Springpojke

igår kväll bad far min att jag skulle gå med ett jätteviktigt kuvert till Handelsbanken i västertorp (sisådär 2-3 km från oss). Jag skulle inte till Västertorp idag (onsdag) men imorgon (torsdag) skulle jag dit. Han svarade med rätt trumpet tonfall att det var viktigt att kuvertet kom fram på onsdagen. Ok, säger jag, jag tar tunnelbanan från Västertorp.

Jag skulle nämligen till Arbetsförmedlingen för handläggarmöte och skulle vara där klockan 14.00. Needless to say var jag ju tvungen att vara där i tid. Hur som helst, så gick jag i god tid mot Västertorp, men när jag kommit 1/4 av vägen så kom jag på att jag GLÖMT papper som jag skulle ha med mig till Arbetsförmedlingen, bara att ränna tillbaka. Helvete vad svettigt det blev på vägen till Västertorp. Halvsprang hela vägen, men jag hann både till tunnelbanan och arbetsförmedlingen. Fick lite tips om A-kassa, kompletterade lite sökprylar och fick uppmaningen att söka mer jobb. (Duuuh)

Nu har jag i alla fall fyllt i blanketter till A-kassa och liknande. 90 dagar efter inskrivningen (13 februari) kan jag KANSKE få lite ersättning. Om jag inte hittat jobb innan såklart.

Pengarna har tagit slut också, och jag kan inte överföra pengar från sparkontot förrän datorn kommer tillbaka. Den har inte kommit tillbaka än.

Inga kommentarer: