måndag, mars 20, 2006

79,5 kg

Just nu lyssnar jag igenom en Best-of platta med Journey. Och jag får så himla mycket Deja Vú av typ alla låtar. Det här är gruppen som används som bakgrundsmusik i alla Teve-serier jag tittar på och som används i hur mycket reklam som helst. Helst lite lättsamma, men använts också i dramatiska ögonblick i slow motion.

Sån här musik är jag så fruktansvärt svag för. Jag får sån lust att gå ut och springa och skrika av mig lite. (När jag skrev meningen för första gången stod det skriva istället för skrika. Heh, det kan man också göra.)

Varför Journey? Jag ser det som hemläxa. Det är Sweden Rock i sommar också. Har lite annat som jag vill höra på också för att kunna njuta av konserterna i sommar. I sommar kommer jag vara mer selektiv dock. Bättre att röja som fan på ett fåtal konserter än att stå still och spara sig på flera. Förra sommaren var jag på över 40 spelningar. Det gör jag inte om.

På jobbfronten har jag inte hört något över huvudtaget. Jag söker fler jobb nu dock, fick lite uppslag på Rekryteringsbasaren i fredags. (Hade dock trevligare på Serieteket en timme efteråt)

Låttips: Journey - Don't Stop Believin'

Inga kommentarer: