söndag, maj 06, 2007

Fredagen dårå

Jag gick upp klockan 5 på fredag och masade mig till busstationen vid Brunet. Det var en aaaaningen för kyligt för det jag hade på mig men jag kom iväg ok i alla fall. Jag var ju orolig att jag skulle missa bussen till New York, men det gick alldeles utmärkt. Kunde inte sova på nästan hela resan, men den var tråååkig... Väldigt tråkigt landskap. Däremot var det rätt coolt (och började bli lätt surrealistiskt) att åka in i New York och se hela Manhattan Skyline när vi kom in från Jersey.

När man kommer fram till Port Authority så är det stort, kvällsljummet och bullrigt, men jag masar mig upp till utgången och försöker få tag i en taxi. Man måste ju åka en yellow cab i New York. Det var lite knöligt, men till slut fick jag tag i en taxi. Innan dess hann jag höra två prata svenska som jag genast hälsade på.

Jag checkade in på Vandrarhemmet och installerade mig, tränade lite och sen däckade jag. Jag var otroligt trött och orkade inte göra någonting på kvällen.

Det var fredagen det, så här i efterhand var det den lugnaste dagen. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Guuuuud vad bra att du varit i NY, då kan du tipsa mig om alla bra ställen!