fredag, maj 11, 2007

Måndag - Mer Sightseeing, Tisdag - Hemfärd

Två inlägg för ett, mest för att jag har varit vaken under båda dagarna.

Enligt pappa hade inget förutom mina inköp dragits från kortet, så det var inte stulet. Positivt.

Jag gick ner till Battery Park och tittade på Frihetsgudinnan och det gamla slottet som ligger där. Såg också resterna av globen som stod vid WTC som de har satt upp som ett temporärt minnesmärke. Tittade på lite street performance som var coolt.

Sen gick jag tillbaka till fotografen, jag var lite nyfiken hur bilderna blev från söndagen. Killen är väldigt duktig och fotografierna blev snygga. Jag hade tidigare tänkt att åka hem på tisdag morgon, men jag ville komma hem tidigare och det gick en nattbuss från Port Authority till Montreal, skönt, tänkte jag. Då kunde jag ju sova till gränsen åtminstone.

Det gjorde jag inte så bra.

Först: Bussen var PACKAD. Hade inte plats för någonting, kunde inte sträcka på benen eller något sånt.

Sen: Kunde inte hitta någon bekväm ställning för huvudet, vaknade av en värkande nacke hela tiden.

Sist: Bussen var överluftkonditionerad (eller bara dragig) så det var KALLT.

+ en massa andra saker som gjorde att jag är väldigt trött på tisdagen. Bl.a. att Vi stannade i Albany efter tre timmars färd för att vänta i en halvtimme (tanka, tror jag) och sen fick vi vänta vid gränsen (klockan 8 på morgonen) i 45 minuter... Och SEN när jag kom till Montreal vid halv tio så gick det ingen buss förrän klockan ett på eftermiddagen... ÖÖÖÖÖh....

Jag kom fram till Sainte-Adèle utan att ha sovit någonting på ungefär 48 timmar kändes det som. Det var inte så kul att gå upp på onsdagen kan jag säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där låter hårt, skönt att det inte var handlat på VISA-kortet också!

Keep up the good work!