fredag, maj 11, 2007

Söndagen - Foto

Söndagen var lite speciell, för jag hade kommit överens med en fotograf om att hjälpa honom (hålla reflektorer, rodda und so weiter) med en modellfotografering. Jag hängde med ner till Brooklyn, bar kameror och reflektorer och kollade på hur en modellfotografering gick till. Modellen blev fotograferad i olika outfits, för sin egen portfolio.

Detta tog hela dagen, modellen fick inget att äta eller dricka (ser bättre ut på bild), så vi tog våra måltider i skymundan för att han inte skulle bli frestad. När solljuset äntligen tog slut, så riggade vi lite lampor inomhus och tog ett set till, sen var det klart.

Efter att allting var undanplockat och städat i studion åkte vi in till Manhattan igen. Jag och fotografen tog en bit mat på Empire Diner, där jag tog en lammburgare med feta och friterade lökringar. Väldigt gott.

När jag skulle betala hittade jag inte mitt VISA-kort. Heh. Oj, panik. Lång historia kort. Tillbaks till fotografens lägenhet, ringde Handelsbanken och spärrade kortet, ringde morsan (som var hemma) och bad henne fråga pappa om han kunde kolla med Handelsbanken om det hade varit någon stor aktivitet på kontot (alltså, det var stulet) och sen skriva mejl till mig och rapportera. Kortet var spärrat och jag var för trött för att göra något annat, jag åkte tillbaka till vandrarhemmet och somnade.

Inga kommentarer: