söndag, maj 06, 2007

Lördagen i NYC

Upp och hoppa. Jag går upp vid åtta, ut på stan för klockan elva skulle jag klippa mig på en fancy salong hade jag bestämt. Jag släntrade ner till Central Park och tog lite bilder Sen åt jag Frulle. På ett ställe som hetter pick-a-bagel kunde man få vattenbaserad Havregrynsgröt. De hade russin och Valnötter också. Asså, amrisarna kan inte göra ordentlig havregrynsgröt... Inget salt, och de använder inte mjölk i den. Jag fick uppvärmd mjölk i ett glas bredvid som jag använde och fyllde på. Valnötterna var hela. Det gick ner, men det var inte så smakrikt om man så säger.

Jag tog lite mer bilder på byggnaderna och sen gick jag till salongen så jag var där i tid. Salongen var sådär "Sex and the City"-lyxig... Med tanke på att jag betalade närmare 500 spänn för det så var det väl ok. Plus att alla barberare var sådär gayigt excentriska hela bunten. "You'll gonna look fabulous!" "Oh my god, he has such long hair!" och så vidare.

Efter klippningen (som de la i någon ridiculous sidbena med flufflugg, blurk) gick jag och shoppade lite kläder. H&M samt en sorts discount store som heter Century 21. De har alla möjliga märkeskläder där, En skitsnygg slips från Century 21 och en skjorta från H&M blev det. Ja, H&M, men vafan, det var trevligt. Det hela tog ett tag, men slipsen är skitsnygg. Jag fick också en liten blick på Ground Zero, Century 21 ligger precis bredvid. Sen gick jag till The Pump som jag hade hört talas om, där man inte KAN äta något onyttigt. Jag fick någon slags omelettrulle med kycklingbröst som smakade helt ok, om än lite fattigt, men nyttigt och mättande var det i alla fall.

Jag lallade runt lite till i det stora äpplet under dagen och kvällen och när det blev mörkt och mina fötter inte pallade mer, åkte jag med tunnelbana tillbaka till Vandrarhemmet där jag däckade totalt, igen. New York är en väldigt omtumlande stad

1 kommentar:

Anonym sa...

Good post.