tisdag, mars 11, 2008

Jobbsök och Katt

Jag uppdaterade inte bloggen för jag ville inte fortsätta med det förrän jag hade fått ordning på saker och ting efter hemkomsten från Kanada. Det inkluderade (och inkluderar) följande:

Skaffa jobb,

Skaffa lägenhet och

Skaffa körkort

Success, almost nil. Jag jobbar deltid på Javasavi Café i Årsta och söker jobb resten av tiden. Jag har kommit med i agenturerna Synk Casting och Eloita, men har inte hört ett pip från dem ännu. I övrigt har jag först och främst sökt olika testarjobb (för att använda min erfarenhet från Kanada) och dessutom varit på ett par intervjuer för sådana jobb, men har inte fått dem i slutändan. Jag har sökt lägenheter via min bostadsförening, men än så länge har jag som bäst kommit plats 3 i kön efter visning. Jag har skaffat nytt körkortstillstånd och gjort teoriprovet, vilket jag klarade, men inte kört så mycket hemma.

I övrigt har jag försökt hålla mig i form, tränat och undervisat fridyknin och lite annat smått och gott.

Här är min katt mellan mina fötter!

Inga kommentarer: