söndag, mars 30, 2008

Sweden Rock-båten och Tech Noir

I torsdags åkte jag, Love och Anders iväg på Sweden Rock-båten. Vi hade B-hytt, lönepengar, bandare och Municipal Waste. Vi var glada i hågen som inte ens ett datorfel vid incheckningen kunde sänka. Efter hytthittadet, flängde vi till buffén. Vi åt, åt, åt och sen åt vi lite till. Anders var buffé-virgin, men Love och jag krängde vant i oss allting vi tog. Förutom tredje tallriken på min sida då. Heh, gratis mellan Lapin Kulta ingick också (och två flaskor vin, men de rörde vi inte). Allting slank ner fiiiint. Sen gick vi till Taxfreen och köpte ÖL! (och Minttu 50%). Därefter lämpade vi grejer i hytten, ställde upp dörren, knäckte de första kalla och satte på bandaren.

Sen är det lite dimmigt...


Nej, men vi träffade lite bekanta, Anders och jag gick och såg lite på Crazy Lixx och sen såg vi allihopa Amon Amarth till allas stora glädje. Jag hade väldigt ont i nacken dagen efter. Efter konserten drog vi upp på något av golven där de körde musik högt och trevligt. Och så drack vi mer öl. Någon gång runt fyra på morgonen tyckte jag att jag skulle leta upp Anders som hade försvunnit tidigare. Hittade honom ute i nödutgångstrappan där han hulkade lite lätt. Vi drog till hytten och somnade på stuberten. Love kom väl lite senare, antar jag, men han lyckades lägga sig i överslafen också. Jag var väldigt bakis dagen efter, och en vibrerande, gungande båt var inte så bra för den. Satt mest och tittade ner i händerna under fredagen.

Vi kom i alla fall fram ok, jag åkte hem och sunkade resten av kvällen, var som skrivet, mycket bakis. Det gick över till lördagen dock, vilket var skönt.

Jag sov så länge jag vågade på lördagen och masade mig till Rebecka på kvällen någonstans. Vi förfestade glatt och lustigt och sen var det dags för Tech Noir för fyrtioelfte gången. Jag hade inte varit ute på nästan ett halvår känns det som, eftersom jag inte haft råd att gå in och dessutom ha kul där inne, men nu var det dags. Det märks att man blir äldre när ration Nya Fejs/Gamla fejs är närmare 70/30 än 10/90 som det var för några år sen, men vafan, det är bra att det fortfarande är så spritt i åldrarna. Jag hade kul i alla fall. Sen blev det sommartid och vi skuttade hemåt.

Men MEN! SL hade tydligen bestämt sig för att vara överjävliga i år och gå stenhårt på sommartiden direkt. De skippade helt enkelt en timmes avgångar och stängde slussen så vi fick GÅ till medis/folkungagatan för att ta nattbussen. Aja, den kom relativt fort, men det blev sent, så sent i säng.

1 kommentar:

Anonym sa...

maste kolla:)