onsdag, mars 19, 2008

Tre Koppar te

Har hällt i mig tre koppar te under kvällens lopp och är därför väldigt tillfreds. Sen jag började jobba på fiket dricker jag mer kaffe än förut. Bestämde mig dock förra veckan att inte ta något den gången och inte den här måndagen heller. Jag ahr nu gått 10 dagar utan kaffe utan några negativa effekter, mer än att jag saknar min latte. Te är också gott, men det är koffein (tein?) i det också, men inte lika mycket.

Jag har ett övergripande mål med lönen det här halvåret. I sommar ska jag ha råd att köpa en ny PC. Efter att min käresta köpte ny (det har dock inte gått helt smärtfritt, men vafan, PC-datorer går nästan aldrig smärtfritt) för endast 7000 kronor (eller så) hade jag tänkt att det ska nog gå bra att köpa en ny, härlig dator i sommar också. Förhoppningsvis. Varför? Jag vill kunna lira Fallout 3 när det släpps. Den här datorn funkar alldeles utmärkt för att vara nästan fyra år gammal, men jag har slutat köpa spel till den. De nya spelen jag har, går knappt att spela.

Med lite tur kan jag kannibalisera den här datorn på saker till den nya datorn, såsom Hårddisk, DVD och brännare. Jag har också innestående julklapp från min syster och svåger att bidra med komponent till datorn. Skärm behöver jag inte köpa heller, då den jag har funkar alldeles utmärkt.

Inga kommentarer: