lördag, mars 15, 2008

Rensning och Lok

Igår fick jag tipset att söka lokförarutbildning. Det lät bättre och roligare än vad jag gör just nu, så visst, det skulle jag göra. Jag fick dock klart för mig att jag behövde skicka in mina slutbetygskopior från gymnasiet med ansökan. Var de befann sig hade jag ingen aning. I datorrummet, där jag har allt som har med skola att göra, ligger allting i fina oorganiserade högar i hyllorna. Det var bara att hugga i och rensa bland gamla papper också. I slutändan blev det bara en OBS-kasse med gamla kompendium, tentor, anteckningsblock och essäer som jag haft under min högskoleutbildning. Det enda jag behöll var en gammal tenta i Argumentationsanalys som jag skrev väldigt bra i. Kul att läsa igenom.

Nu ska jag bara skicka ansökan, de vill ha alla betyg och ett personligt brev med ansökan också. Hatar verkligen att skriva personliga brev, för hur personligt vill de ha egentligen? Jag ringde och frågade kontaktpersonen och hon sa naturligtvis att i det personliga brevet ska man berätta om vem man är. Suck. Anyway. Hoppas det löser sig.

Inga kommentarer: