torsdag, juni 22, 2006

Andra Arbetsdagen

(lyssnar på Traste Lindéns Kvintett)

Idag var vi i ypperlig tid till carpoolen och förutom att jag var lite sen med att gå på toa innan Calle gick och duschade så gick det bra. På vägen till Enzyme lade jag märke till att många, om inte alla, skidanläggningar är gamla. Det är som att de lummiga gröna bergen är fullt med en massa ”Kröket” (familjen vet vad jag talar om).

På plats satt vi först och observerade några testare hur de jobbar, både hur de rapporterar buggar och hur de arbetar med varandra. Stämningen är lättsam, men de är alla koncentrerade. Efter en stund blev vi hämtade av Mateo (italienaren) och blev satta att funktionstesta ett spel. Det gjorde vi ett tag, fram till lunch, då det vankades Poutine, en lokal rätt för bara två dollar. Det rörde sig om Pommes Frites med brun, rätt så stark sås med någon slags vit ost (som typ gnisslar mot tänderna). Det var gott, men jag fick veta av Mateo att det inte var bra sort, så det smakar tydligen ännu godare annars. Jag tror bestämt att jag måste testa den.

Efter ytterligare lite testning blev vi skjutsade till Mateo till Sainte Agathe-des-Moths (fråga inte) till medborgarkontoret, där vi kunde få våra social insurance number. Så. Nu är jag i systemet. Känns bra. Nu kan jag ringa och få försäkring och sånt skoj.

Mer hände inte denna dagen, men jag fick smaka lite på branschen så att säga. Jag och Calle blev informerade om att vi kunde få testa på måndag natt (söndag 0.00 – måndag 8.00). Självklart hade det hela avbrutits innan vi hann åka hem. Andreas, som skulle skjutsa hem oss, glömde oss, så vi kom inte hem förrän 20 någonting.

Nu är vi lediga ända till på måndag. Herregud, jag har verkligen ingenting att göra och jag kan inte sitta och slösurfa eller någonting sånt. Vi har i alla fall fått hjälp med lägenhetsletandet av en fransk testare. Det blir antagligen Sebastian, Calle och jag som flyttar ihop. Sebastian får lära sig engelska och vi får hjälp med franskan och antagligen lite lärdomar på köpet. Den första juli närmar sig, då ska vi vara ute.

Traste Lindéns Kvintett – Olycklig
Åååh vad jag e olycklig,
För vårens milda grååååt,
Åååh vad jag e olycklig,
I själens mörka rum,
Olycklig, olycklig.

(Det paradoxala är att låten är väldigt up-tempo och glad, men ändå rätt vacker)

Inga kommentarer: