tisdag, juni 27, 2006

Fjärde Arbetsdagen

Idag fick jag faktiskt börja med det riktiga arbetet. Jag fick kolla en svensk översättning till ett spel som kommer att släppas senare i Sverige. På förmiddagen var det mest pappersarbete, men på eftermiddagen spelade vi spelet istället, kollandes efter språkbuggar.

Idag skulle vi också gå och besöka en lägenhet i Sainte-Adele. Vi gick dit, och hela byn ligger långt upp på ett berg (jobbets lokaler gör inte det) med fantastisk utsikt. Problemet var idag, att det var väldigt regntungt, så man såg inte så mycket, men när det är klart, kan jag tänka mig att det är väldigt fint. Byn är jättemysig med gamla, fina hus (och en del slitna också). Vår lägenhet visade sig vara övervåningen i ett snart renoverat hus. När vi flyttar dit kommer det inte att finnas mer än en soffa (som vi får låna av värdinnan) och en spis med ugn. Allting annat måste vi köpa till. Som tur är (eller så är det bara en bra affärsidé) så finns det en second-hand möbelaffär i närheten. Men kyl/frys står högst på priolistan. Värdinnan och pojkvännen kunde prata engelska (yay!) till skillnad från våra nuvarande värdar. Imorgon kommer vi ringa till henne och tacka ja. Det är 25-35 minuters promenad ner till Enzyme, så det är helt överkomligt. Backen upp är perfekt träning för mina knän, backen ner får jag ta med cykel eller något liknande.

Inga kommentarer: