fredag, juni 23, 2006

Ingen Arbetsdag

(Lyssnat på Celtic Frost)

Idag gick jag och Calle och undersökte shoppingcentret lite mer. Jag hittade alla tre mobiloperatörer här och fick reda på vad det skulle kosta att få ett abonnemang. 31.50$ (208 spänn) i månaden. Det är en hel del, men det blir billigare att ringa till Europa med det än med kontantkort. Sen är det ju inte helt nödvändigt att ha en fast telefon i den nya lägenheten. Idag fick jag reda på av Carine att Linn (Linne? Line?), hushållerskan, stjäl från de som hyr här. Carine har fått 20 dollar stulna och sitt kreditkort (som hon hann spärra) och hon rådde oss att gömma allting. Och självklart har jag kvar pengarna här och självklart är bankerna stängda tills nästa vecka. Självklart måste man också ringa och beställa tid för att få hjälp med nytt konto. Phuuuuh.

Annars har det varit händelselöst idag. För mig i alla fall. Det är någon sorts Quebecs nationaldag idag och imorgon, så det ska vara fester och sånt. Jag och Calle vet dock inte var, eftersom vi inte kan tala franska.

Spelen jag tog med mig flyter dåligt, måste nog ha mer RAM-minne till burken (plattan?) om det ska gå att spela på den. Jag ska läsa manualen lite och kolla vad man kan göra.

Inga kommentarer: