onsdag, juni 28, 2006

Femte Arbetsdagen

060628 – Femte arbetsdagen

Idag blev jag färdig med jobbet och skickade in det för att inkorporeras i nästa version av spelet. På förmiddagen. Resten av dagen hade vi i gruppen ingenting att göra. Wikipedia finns tillgänglig som sida på datorerna, så jag satt och slog upp allt möjligt. Allt från Seinfeld till Chtulhu. Jag fick alltså betalt för att sitta och slå upp trivia på Wikipedia.

Vi åkte hem och ringde den nya värdinnan och tackade ja till lägenheten. Vi skulle ses imorgon för kontraktspåskrivning och betalning av den första månadens hyra. Jag måste även ringa farsan ikväll (dvs när han har vaknat, vid 6 på morgonen.) Det kan bli många oförutsedda utgifter nu när vi måste köpa bohag och jag tror inte jag har så mycket pengar. Vi får inte lön förrän nästa torsdag.

Jag ska till banken imorgon efter jobbet och äntligen skaffa mitt bankkonto. Nu är man snart inne helt i systemet. Jag har ett Social Insurance Number, snart en permanent adress, snart ett bankkonto och snart en mobiltelefon som kommer att funka. Problemet är nu bara pengar, men vi får 550 sköna pengar (+ två dagar) på torsdag nästa vecka.

Inga kommentarer: