fredag, juli 21, 2006

En månad + 1 Dag

Idag är det en månad sen jag anlände till Kanada. 11 kvar. =)

Jag trivs rätt bra för tillfället. Jobbet har kommit igång och jag har 1100 dollar på kontot. Jag saknar Rebecka jättemycket, men även min familj. Jag saknar mamma och pappa, mina syskon, mina syskonbarn och min kisse. Häromdagen tog jag ner en liten kisse från ett träd där den satt och jamade. Den hade säkert kunnat klättra ner själv, men jag tog chansen att få gosa med den lite. Tror fan om den inte började följa efter mig en liten bit.

Som tur var, passerade vi snart kissens revir och han/hon vände tillbaka. Den var precis i "efter kattungen"-fasen, men fortfarande så liten att den bara försvann i famnen. Är van vid att Jazzi är så stor, så alla andra katter är mindre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena, så pass att du varit borta i över en månad, vi saknar dej oxå. Jazzi haltar på vänster bakben, vi kan inte se eller känna något, vi hoppas att det läker vad det nu är.

ha det från farsan & morsan