söndag, juli 02, 2006

Flytthelg II, Återkomsten

Dagen är förvisso inte slut ännu, men det är nära på. Idag gick jag och Calle runt och lallade runt Sainte-Adéle för att kolla vad som fanns. Vi åt frukost på Subway eftersom vi inte har något att göra frukost med hemma. Calle har ingen brödrost till sina våfflor och jag har ingen mikro till min gröt. Vi gick sålunda till Dollarama, butiken där allt kostar en dollar. I hopp om att göra några klipp köpte vi nästan ett helt bohag. Tallrikar, glas, bestick, toarullar, disktrasor, you name it. Vi förstod efter lite meck hemma varför allt kostar en dollar. Diskborstarna suger, de är för hårda. Skruvmejslarna håller inte och hammaren har löst huvud. Till mitt stora förtret så är det bara i köket som min jävla dator kan ladda. Alla andra jordade uttag är för stora för att passa min konverter och jag får inte in den i ett ojordat uttag, så klart. Det vi inte köpt nu är kastruller och stekpannor + mikro och Kyl/Frys, men det är inte öppet idag ändå.

För att vara en bergsby/håla, så är det skitmycket trafik genom Sainte-Adéle. Speciellt upp för den branta backe där vårt hus är. Det låter som en motorväg när fönstrena står öppna. Men vafan, de älskar sina bilar här. Vilket jag på en viss nivå kan förstå, eftersom man inte kommer någon vart utan en bil. Det är tydligen svårt att få gå en kurs om man inte är kanadensare dessutom, så det hela tycks vara rätt kört på den fronten. Haha, kört. Hajar ni? KÖRT!

Solen har för övrigt varit väldigt stark idag, så det är varmt och torrt. Det är molnigt dock, så det kommer väl mer regn så småningom. Jag saknar mitt Internet väldigt mycket, för då hade man åtminstone något att göra när man är sysslolös och inte har någonstans att sitta. Luftmadrasserna funkar någorlunda, men de andas inte någonting neråt, vilket gör att jag är sjöblöt när man sovit. Säng ska därför införskaffas. Ingen Hästens eller liknande, men en sån som jag har hemma borde inte vara för svårt. Vi har inte hittat den möbelaffären som har begagnade möbler, men vi hittade den med begagnade kyl och frysar. Vi ska dit på tisdag, antagligen på en förlängd lunch, eftersom de stänger klockan 17 och vi slutar på jobbet klockan 17.

Inga kommentarer: