måndag, juli 10, 2006

Tolfte Arbetsdagen

060710 – Tolfte arbetsdagen

Idag fick jag i uppdrag att installera ett spel för att se om det gick att starta. Det gick inte, så dagen fortsatte med inget att göra. På vägen hem hade vi sällskap av en ny testare. Han kom från Wales och skulle testa engelska spel. Lucky Bastard. Han har i alla fall att göra.

Vi fick reda på av värden att vi på onsdag kommer att ha Internet igång. Änt.lig.en. Det kommer vara hur mycket mejl som helst i min Telia-box. All jävla spam. Också sisådär 23 dagböcker. Det kommer inte ha så stor inverkan på mina sovtider, för ingen i Sverige är online när det är natt här, om de inte är väldigt morgonpigga.

Idag är det väldigt fuktigt och varmt, det behöver regna lite snart, för det är väldigt kladdigt. Annars har det varit uppehållsväder med mycket värme och sol.

Jag fick mitt kort med mitt social insurance nummer på idag också, det kanske tillsammans med mitt pass duger som dubbel ID, så man kan skaffa mobilnummer. Inte för att jag kan ha den igång under arbetsdagen, men det är ändå bra att ha. Med vårt nuvarande fasta telefonnummer, så ringer vi för 6 cent i timmen till Europa, det är en rätt bra deal. Det kostar 10 cent inom Kanada och till USA.

Inga kommentarer: