onsdag, juli 26, 2006

Soffa, namnsdag och sånt.

Idag kom vår soffa som vi fick låna av hyresvärden, den var fan inte lätt att få upp, Calle och jag var helt sjöblöta när vi var färdiga. Det är svårt att förklara, men det är väldigt jobbiga vinklar i lägenheten, vi får inte in något så stort och otympligt som en soffa. Den gick heller inte att montera ner.

Jag fick också reda på att jag har namnsdag idag och som ett brev på posten, eller det var ett brev på posten, så fick jag ett paket av Rebecka och röstmaterial från Sverige. Jag fick också ett formulär från den allmänna kanadensiska sjukförsäkringen som jag skickat efter, eftersom jag skulle anmäla mig till den.

På jobbet händer ingenting just nu, jag sitter och väntar på svenska versionen av det spelet som jag jobbar med... Jag sitter och är tillgänglig sådär... Det är sådana där tillfällen man ska ha en bok eller ett spel. Spel finns det, så jag sitter och spelar Neverwinter Nights. I sisådär 7 timmar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

visst är det spännande att jobba när man inte har nåt att göra alls... :D

Anonym sa...

Hoppas det smakade bra! =)

Anonym sa...

Livstecken från Kanada! :D
Hoppas du har det bra, Kanada känns ju som ett schysst land jämfört med staterna, med allmänna sjukförsäkringar och sådant.
Bella, Ola och Tove håller på och planerar någon konfåterträff förresten, får se vad det blir av det. Vore kul att se hur folk ser ut nu ;)
Have it so good!

Jakob sa...

Irena: Vette fan, jag har väl fortfarande lite arbetsmoral i kroppen.

Rebecka: Min bolognese var mäktig, så godiset har överlevt en dag.

Stefan: HEEEEJ! Ja, är det inte tioårsjubileum nästa år? Jag ser typ likadan ut, heh. Ja, det är lite mer "socialdemokratiskt" i Kanada.