måndag, juli 03, 2006

Sjunde Arbetsdagen

Det får bli en kortis idag, jag har sett på film på datorn och jag har mindre än en timmes batteritid kvar. Jag kan nämligen inte ladda min dator i mina kontakter, eftersom de inte är jordade. Jag får inte in min konverter nämligen. Jag såg Världarnas Krig. Den var spännande, men man visste ju hur den skulle sluta. Snygga effekter och lagom slibbigt och kladdigt.

Idag var vi och tittade på två saker, när bankerna är öppna och var möbelaffärerna finns. Den som har använda saker ligger en bit norrut, vilket är nästan en halvtimmes promenad från oss eller en timmes promenad från jobbet. Heh. Avstånd. Jag behöver en cykel. Jobbet var som vanligt. Spela spelet jag jobbar med, rapportera språkbuggar. Fick köra på en annan konsol också, som var totalt instabil. Kan man inte köra igenom spelet, så kan man inte språktesta det ordentligt heller.

De har städat golvet i vår lägenhet idag, så det känns lite fräschare. De har även installerat myggnät i fönstren på framsidan, så nu kommer inte jag storkna av värme under natten. De har också av någon outgrundlig anledning slabbat över (det kan inte kallas målning) den rosa färgen i badrummet. Ni som kommer hit får se själva. Jag vet fortfarande inte hur man kan skaffa duschförhänge här. Imorgon ska vi i alla fall köpa en kyl/frys. Det måste köpas, för vi ska lämna tillbaka den lilla vi lånade från värdinnans restaurang ”Chat Noir”. Helt O-ironiskt så stryker det dessutom runt en svart katt runt restaurangen. Fattas bara.

Inga kommentarer: