söndag, juli 09, 2006

Möbelhelg II

Nu sitter jag ut vid vårt köksbord med ordentlig mus och ställning med kroppen. Bordet är rätt stort, så vi får lätt plats med datorer och sånt. Vi har någon ”circuit breaker” på ett par uttag i köket och den brukar dö när jag kör igång mikron. Det går att fixa, men det är irriterande. Idag tvättade vi för första gången också. Efter en snabb räkning insåg vi att det inte är värt att köpa en egen tvättmaskin. För att tjäna in på tvättomatens avgifter så måste vi tvätta över 300 tvättar på ett år. Vi kom snabbt fram till att vi bara kommer att göra minst hälften av det under det året vi är här.

Vi har också inget tvättsnöre, så det hänger kläder lite överallt här hemma just nu. Mina kläder tog snabbt upp all plats i min byrå jag köpte, så jag måste ha lite mer möbler, tror jag. Jag packade ner alla mina vinterkläder i bagen som jag sen lade långt in i den gemensamma garderoben.

Inga kommentarer: