torsdag, juli 06, 2006

Tionde Arbetsdagen

Ho, ho, ho, ännu en arbetsdag där det inte hände så mycket. Som jag misstänkte är det inte så många spel som översätts till de skandinaviska språken, så det händer inte så mycket just nu. Jag fick lön idag också, 600 dollar totalt, varav 89 dollar var för 19 dagars hyra på det här stället. Jag kan inte lösa in den förrän på tisdag, då jag ska till banken och öppna konto. Det blev Bank de Montreal. Jag ska ha Internettjänster, IBAN-numret till banken, ett kontokort så jag kan betala mer med kort. Det funkar bättre, eftersom jag inte kan hålla hårt i kontanter. Tyvärr är det ju några ställen här som INTE tar kort, så jag måste ta ut då och då. Calle gillar kontanter dock, så han betalar tillbaks allt som vi delar på i kontanter.

På jobbet, när jag inte har något att göra, så sitter jag på Wikipedia fortfarande. Idag kollade jag igenom lite TV-serier som jag vill se och så tittade jag på en massa Marvel-serier som jag inte kommer att kunna läsa genom min X-men prenumeration. Mamma och pappa får ordna eftersändning nu när jag har en adress. Men först ska de ju komma hem från semestern och sånt.

Om en vecka exakt, så har jag Internet. Det ser jag mycket fram emot. Jag tror inte jag har varit utan Internet så länge som jag varit nu. Det känns som man missat så mycket, både nyhetsmässigt och nöjesmässigt.

Jag vet inte om jag äter så pass bra som jag vill göra, men jag håller mig borta från de värsta fällorna i alla fall. Måste dra ner på brödet helt igen bara. Har inte hittat något knäckebröd här, men det fanns i Saint-Jerome, så om jag kommer tillbaka eller till något större centrum, så ska jag köpa upp mig på en massa. Här i Kanada har det en massa sköna smaksatta hummus-variationer; Peppar, vitlök, örter, allting. Peppar var rätt gott, men lite för mycket peppar.

Inga kommentarer: