onsdag, juli 05, 2006

Nionde Arbetsdagen

Idag bytte vi spel, vi skulle nämligen assistera några andra testare i ett Coop-läge, dvs läget där man hjälper varandra genom kampanjen, något som blir vanligare och vanligare nu för tiden. Calle jobbar övertid, men jag hade ingen funktion för testaren och fick gå hem vanlig tid. Jag fick också reda på att vi kommer få Internet nästa vecka, för 20 dollar i månaden får vi tanka 100 GB i 1200 KB (9,6 Mb)/s. Det är inte dyrt, kanske 135 spänn i månaden. Bra timing också. Min träning i Eve är färdig den 17 juli eller någonstans däromkring.

Grötkokandet gick bra, men man får vara på sin vakt när man gör den på spisen, jag rörde om hela tiden och tog bort den bara lite för sent, så den blev lite för hård, men det vet jag till imorgon. Calles frukost idag: Munkar och Kaffe… Han har väldigt dåliga influenser på mitt ätande. Han sa igår att Kycklingnuggets, Pommes Frites och Ketchup är bra mat. Billigt kanske, men inget som jag kan äta varje dag precis. På vårt närköp finns det en sushitallrik för 42 spänn. Den tog jag till lunch idag och det var gott. Måste göra lite lunchbudget om jag ska kunna äta det… 46 spänn om dagen, 20 arbetsdagar… det är 920 spänn av vår månatliga lön på 7260 spänn. Det är om jag äter det varje dag. Fick höra från Calle att det tydligen var billigt för lunchbetalande… Vette fan. Jag får nog begränsa sushi-ätandet till varannan eller var tredje dag. Den var verkligen god. Hittade Beef Jerky också, så det kan man köpa och snaska på. De hade goda bita bönor i tomatsås också. Min mage tog hämnd på mig för de senaste dagarnas utsvävningar med Subway-smörgåsar. De är så förbannat goda. Jag måste också hitta knäckebröd. När man väl börjat med mycket fibrer i kosten är det väldigt svårt att klara sig utan. Nu är det tillbaka på den smala vägen igen i alla fall. Jag har multivitaminer att ta också, eftersom jag är lite halvdålig på att äta grönsaker.

Jag har en postbox nu också, man kan passera utan problem på hemvägen och hämta posten. Min adress är:

Jakob Fäldt
45 Morin
Sainte-Adèle, Quebec
J8B 2P6
CANADA

Jag vill ha svensk, hyvelbar, hushållsost, Påslakan, mina regnkläder, min prenumeration på Sweden Rock. Jag har en hel lista i huvudet på saker som jag vill ha mer, men vafan, det här får duga nu. Ola får gärna skicka HMÄ hit också. Jag kan betala för portot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heh, tråkigt att allt som är gott tar hämnd på magen! ^^ Jag har skrivit upp din adress nu så man vet aldrig vad som dyker upp i boxen. Hur stor är den?